September 8, 2016

Jalan Jalan : Taman Rama Rama & Reptilia, Melaka

Assalamualaikum 

Taman Rama Rama & Reptilia, Ayer Keroh, Melaka memang favorite place anak anak...Setiap kali ke Melaka memang diorang request nak datang sana...So 31 Ogos hari tu kebetulan gie tengok Perbarisan Kemerdekaan kat Dataran Pahlawan, layankan permintaan anak anak...

Harga tiket untuk Dewasa RM22.00, manakala untuk kanak-kanak 3 tahun ke atas RM16.00...Untuk family Kak Long kitorang spend RM76.00...Zahra dan Amani tak kena caj...Syukur alhamdulillah...Jimat duit...Hihihi...

 Memang jinak rama rama kat sini...Tengok tu hinggap atas kepala Qistina...

 Sorang satu ada rama rama...

 Dah jalan jalan pun still tak terbang lagi...Baju Qistina nie tertumpah air manis kut...

 Amboooii...Posing sakan...Awat la Zahra buat muka gitu...Hahahaha...

 Dah puas tengok rama rama diorang bagi ikan makan lak...

Leka sungguh Amani, Qaleesya dan Mr Hubby tengok ikan ikan nie...

Berebut-rebut nak makan...Besar besar ikan koi nie...Seronok tengok...

Lepas berjimba kat Taman Rama Rama & Reptilia nie, kitorang terus balik ke rumah masing masing...Insyaallah next trip ke Fraser Hills plak...Nak gie cuti sekolah minggu depan...

1 comment:

nini said...

Wah sakan berjalan yer....seronoknya