May 8, 2016

Selamat Pengantin Baru Zahar & Diana

Assalamualaikum 

Entry tertunggak lagi...Hihihi...Tapi tak ler lama benar tertunggaknya...So meh layankan entry nie yer...15 April yang lepas Kak Long sekeluarga ke Melaka lagi...Memang dah dekat sangat dengan jiwa kitorang nie...Asal berjalan ke Melaka...Kali ni pergi majlis perkahwinan sepupu Mr Hubby di Bukit Lintang, Melaka...

Syukur alhamdulillah kami sampai di Bukit Lintang, sepupu Mr Hubby yang bernama Zahar ni dah selamat dinikahkan dengan isterinya Diana...So kitorang terus menuju ke homestay jer...Pihak pengantin perempuan sediakan homestay untuk keluarga pengantin lelaki...Maka jimat ler kos penginapan kami di Melaka ketika itu...

 Dah macam macam peel bila nak wefie nie...

Petang tu memang melepak jer kat homestay...Kak Long ajak Mr Hubby gie pasar malam...Pasar malam terdekat kat Teluk Mas...MIL tak nak pergi majlis berinai malam tu jadi kitorang belikan Nasi Kerabu untuk MIL...Dah tu beli juga nasi lemak dan makanan lain untuk anak anak...

Malam tu lepas Isyak baru ler bergerak ke rumah pengantin perempuan...Rupa rupanya majlis nie untuk 2 pasang pengantin...

 Lepas tepung tawar sempat wefie dengan pengantin dan adik ipar Kak Long...

 Family Kak Long dengan pengantin baru...Qistina tak ada sebab dia duk kat homestay temankan wan dia...

Malam tu kitorang tak ke mana mana pun...Just stay kat homestay...Nak ajak berjalan anak anak dah keletihan...Pagi esoknya sarapan di homestay...Kak Long kan tengah diet...Maka makan biskut dengan teh o jer...Malas nak kuar cari makanan lain...

Majlis bersanding awal la juga...Kul 12.30 tengahari dah bersanding...Panasnya keadaan kat sana...




 Bergambar kenangan dengan Alin...Alin ni kakak Zahar...Sebaya dengan Kak Long...

 Whole family belah N9...Ni belum kumpul semua...Sebahagian jer yang dapat joint...

 Anak anak dengan sepupu diorang...

Anak dara Kak Long...Tahun nie dah 9 tahun...Cepat sungguh masa berlalu...

Untuk Zahar & Diana didoakan jodoh antara mereka berkekalan hingga ke akhir hayat...Semoga cepat cepat dapat baby yer...

6 comments:

lieyalatif said...

seronok kalo majlis kawin org melaka ni kak...dpt tgk pengantin pakai sanggul lintang yg berat tu...pastu mlm berinai dpt tgk pesta bunga api besaran2.....lieya ni kawin dgn org melaka so dpt le tgk bende2 ni bile sedare mare belah husben kawin...meriah gile.....

gitu kak, anak dare ko makin besar makin lawoooo hah....

eima said...

SGT TRADISIONAL PAKAIAN PENGANTIN SERBA MERAH TU CANTIK

Kakzakie Purvit said...

Meriah betullah Lynn.
Kalau kumpul masa pengantin macam ini bukan budak-budak aje yg suka Lynn. Mak-ayah pun sama. Cerita tak habis-habis:)

Lynn Hamzah said...

lieya latif : haah...betul tu...sanggul lintang tu memang ler berat...bunga api pun meriah juga...syok gie wedding sepupu nie...

Lynn Hamzah said...

eima : cantik kan...

Lynn Hamzah said...

kakzakie purvit : haah kak...paling best time part rewang rewang tu...mcm mcm citer kuar...