January 7, 2015

Setengah Hari di Pejabat Tanah Kota Tinggi

Assalamualaikum 

Syukur alhamdulillah...Urusan pindah milik tanah baru jer selesai Ahad lepas...Sepatutnya urusan nie dah lama selesai dah...Tapi saya memang tunggu ayahanda kesayangan free baru ler sudi nak buat pindah milik tu...Tanah bukan ler besar mana pun...Cuma 1 ekar jer...Beli dari makcik saya pada tahun 2013 dan urusan pindah milik baru jer dibuat pada 4 Januari 2015 yang lepas...

Hampir 2 tahun juga saya buat buat diam bila diajukan pertanyaan bila nak buat pindah milik...Saya rasa belum masa yang sesuai lagi time tu...Tapi kali nie bila ayahanda saya berkeras suruh buat maka saya amek la cuti sehari untuk uruskan urusan pindah milik nie...Tanah nie terletak di Kampung Lukut, Kota Tinggi...Tanah pertanian seluas 4 ekar...Saya sekarang pemilik untuk 1/4 bahagian tanah tersebut...

Tapi urusan difahamkan masih belum selesai sepenuhnya...Saya sekarang tengah tunggu laporan penilaian...Setelah penilaian dibuat saya akan diberi surat untuk menjelaskan bayaran pula hasil dari penilaian yang dibuat ke atas tanah tersebut...Jadi sekarang nie just wait and wait...Harapnya tak ambil masa yang lama la yer...

Sepanjang urusan di Pejabat Tanah Kota Tinggi ahad lepas, saya memang uruskan hal ni sendiri jer...Sebab urusan tanah tu hanya boleh diuruskan oleh tuan punya tanah dan pembeli sahaja...Mujur la borang 14A tu saya dah isi sebelum sampai ke Pejabat Tanah Kota Tinggi...Dan bertuahnya juga saya sebab ada insan yang sudi membantu...Jadi tak ambil masa yang panjang untuk uruskan semuanya...

Sementara duk uruskan pasal tanah...Anak-anak syurga saya duk main kat playground yang ada di Pejabat Tanah Kota Tinggi tu...




 Ni antara gambar yang diwassap oleh adik bongsu saya...Mujur anak-anak tak meragam...

Lepas dah puas main diorang duk posing posing plak kat tangga...Alahai anak...






Berpeluh-peluh dah diorang waktu nie...Hihihihi...Nanti lepas baby lahir amek gambar berempat plak yer...


Hubungi / Wassap Untuk Keterangan Lanjut

LYNN HURAIZA
Pengedar Shaklee Kawasan Johor Bahru 
0137660226

9 comments:

lia said...

all pink gitu ;)

Lynn Hamzah said...

lia : hihihihi...itu la tu...

eima said...

BUAT CEPAT2 ...BGS ...NANTI KLU AYAH DAH TAK DE ...LAGI RUMIT ....

ape yg jd hak awak dan mmg ayah nak bagi kita terima je ... warisan tu

Lynn Hamzah said...

eima : memang dah selesai dah...syukur alhamdulillah...

Falsya said...

skang nie kene ade black n white kan kak lynn..kesenangan di kemudian hari..nnt kang xde la timbul isu ape2 dh..

Lynn Hamzah said...

Falsya : yer betul tu...

Kakzakie said...

Lega Lynn kalau urusan dpt diselesaikan. Kakak dulu guna lawyer buat sebab malas nak cuti. Bayar padanya dia uruskan semua.

nurbijen said...

Alhamdulillah, urusan berjalan lancar... The pinky gegirl pun bukan main seronok lagi dpt main kat playground... Comel pulak tu walau penat main

Aisya A. said...

ya allah comel2 je anak2 akak ni.. pinky2 lagi tu. hehe