January 11, 2015

Duk Fikir Macam Macam

Makin hari makin berdebar-debar...Saya nie terlalu banyak memikir agaknya...Tidur malam pun tak lena dah sekarang nie...Rasa insaf sangat sekarang nie...Duk terfikir ibu ayah...Duk terfikir Mr Hubby...Dan yang paling penting sekali duk fikirkan anak-anak syurga saya...Setiap kali mengandung dan nak bersalin, emosi saya pastinya terganggu...Fikiran jauh melayang ke mana mana...Duk terfikirkan macam-macam...

Pagi tadi saya didatangi seorang senior di pejabat...Dia duk bercerita tentang pengalaman dia mengandung 7 orang anak...Dan bila dia dapat tahu saya bakal melahirkan seorang lagi anak perempuan dia cakap dengan saya...Bertuahnya kamu sebab ALLAH SWT bagi anak perempuan...Dan dia cakap lagi, anak perempuan nie senang nak diuruskan...

 Anak perempuan nie juga la anak yang selalu teringat akan orang tuanya...Terutama sekali kepada ibunya...Kata dia lagi bukan anak lelaki tak ingat tapi anak perempuan biasanya rapat dengan ibu mereka...Jadi beruntunglah saya sebab dikurniakan 3 orang anak perempuan dan besar kemungkinan juga anak yang bakal lahir nie anak perempuan juga...


Ya...Saya dan Mr Hubby memang redha dengan ketentuan yang ALLAH SWT telah tetapkan pada kami...Jika dulu aim saya cuma nak 2 orang jer anak...Disebabkan terlalu banyak memikir tentang kos sara hidup dan kos jagaan anak-anak yang makin meningkat sekarang nie...Saya yang tetapkan nak anak 2 orang sahaja...Mr Hubby pula memang nak 4 orang anak...Saya selalu terfikir cukup kah duit gaji kami laki bini nie kalau ada anak sampai 4 orang...

Tapi ALLAH SWT tetap beri kami rezeki...Kurniakan kami anak ketiga...Dan syukur alhamdulillah, rezeki kami sentiasa cukup...Tak pernah pun beras, gula habis kering kontang kat dapur rumah tu...Bukan la nak riak tapi ini kenyataan...Rezeki anak-anak sentiasa ada...Kini meniti hari kelahiran anak keempat di saat kos sara hidup makin tinggi dan perlaksanaan GST bermula April 2015 nie...Saya tetap yakin rezeki anak-anak pasti ada...ALLAH SWT dah tetapkan segala-galanya...

Semoga saya selamat melahirkan anak keempat yang bakal lahir bila-bila masa sahaja dalam bulan Januari 2015 nie...Saya juga nak jadi anak yang baik kepada kedua ibu bapa saya...Nak menjadi isteri yang solehah dan bertanggungjawab kepada suami saya dan pastinya mama yang hebat buat kesemua anak-anak syurga saya...

 Insyaallah...ALLAH SWT sentiasa berada di saat hambaNya memerlukan...Saya yakin...Semoga ALLAH SWT permudahkan segala urusan...

5 comments:

Nooriah Abdullah said...

assalamualaikum Lyn, salam singgah sini dan follow, kaknoor doa kan semoga Lyn selamat melahirkan anak ke4 annti ya semoga ALLAH permudahkan nya aminn

Falsya said...

Setiap anak ade rezekinye kak..insyaAllah..4 kire just nice la kak lynn..husband falsya lg la..kalau boleh nak 13 org..nak buat team bola katenye..pengsan..wakakakkakakaak..

Lynn Hamzah said...

Nooriah : insyaallah...terima kasih kak...

Lynn Hamzah said...

Falsya : yes...cukup la 4 dik...insyaallah ada rezeki untuk keempat-empat anak ini...

Myra Jay said...

Perancangan Allah adalah sebaik2nya pada kita