December 9, 2014

Sampai Bila?

Assalamualaikum 

Masa kecil kita ditimang timang
Masa kecil kita disayang sayang
Ibu Ayah curahkan segalanya
Kita la madu kita la racun 


Kini mereka dah semakin berusia
Kini mereka dah semakin uzur
Sekarang nie jalan sket dah penat, lutut dah sakit...
Nak solat pun terketar ketar lutut menahan sakit...
Jalan pun nak kena ada yang pimpin...
Apatah lagi nak naik tangga...

Nak tunggu sampai bila?

Sampai ke hati tengok ibu ayah kita sengsara macam tu?
Sampai ke hati tengok ibu ayah kita terpaksa solat duduk sebab tak sanggup menahan sakit?
Sampai ke hati tengok ibu ayah kita kena gie buat operation lutut?
Sampai ke hati tengok ibu ayah kita tak boleh nak sujud disebabkan operation lutut tu?
Sampai ke hati tengok ibu ayah kita tak boleh solat normal macam orang lain?

Sampai ke hati tu?

Kita sanggup shopping online beratus-ratus...
Kita boleh gie holiday bersuka ria...
Kita boleh makan yang sedap sedap...

Pernah tak kita terfikir pasal ibu ayah kita?
Pernah tak kita ambil berat tentang masalah yang diorang hadapi?

Sampai bila nak tunggu lagi?

6 comments:

Kakzakie said...

Betul Lynn... tak kan setakat beli yg tak seberapa ini tak boleh kalau utk org tua yg dah terhitung jasanya..

Lynn Hamzah said...

Kakzakie : setuju sangat kak...time diorang ada nie la kita diberi peluang untuk berjasa pada diorang...

AMIIZAA said...

salams pagi selasa lin:)

Lynn Hamzah said...

AMIIZAA : selamat petang kak...

Nafira usof said...

betol tuh.. skrg masa anak2 plak balas balik jasa dorang yang x terbalas itu.

Lynn Hamzah said...

Nafira Usof : yer...anak anak memang kena berbakti dgn ibu bapa plak skrg nie...