December 30, 2014

Pilu Mengenangkan Mangsa Banjir

Assalamualaikum 

Sayu dan hiba hati nie bila tengok gambar gambar dari group Wassap, surat khabar dan Facebook...Bayangkanlah kalau kita berada di tempat mereka...Dengan keadaan saya yang tengah sarat mengandung nie...Silap hari bulan boleh terberanak awal bila menghadapi situasi banjir nie...

Sungguh tak sangka banjir tahun nie merupakan banjir terburuk dalam sejarah terutamanya untuk negeri Kelantan...Kata kawan-kawan yang berasal dari Kelantan, tiap tahun memang akan banjir tapi tahun 2014 nie la yang terburuk...ALLAH SWT memang nak menguji hambanya...

Semoga semua yang terlibat tabah menghadapi situasi ini...Dan saya juga mengharapkan sumbangan sumbangan yang didermakan untuk mangsa banjir nie dapat diagihkan secara betul...Sebab dah banyak sangat NGO dan badan badan yang membuat kutipan derma nie...Orang Malaysia semuanya berhati mulia dan tak pernah lokek memberi sumbangan...Semoga sumbangan tersebut sampai kepada mereka yang terlibat dengan banjir nie...

Separuh dari Tabung Sedekah Subuh saya sedekahkan kepada mangsa banjir nie...Kutipan dibuat oleh Group Inspirasi Legacy kelolaan Master Hafsah...Sumbangan yang ada tu nanti akan diberikan kepada Kak Long Nuzula untuk dibelikan barang barang keperluan untuk mangsa banjir di Kelantan...






Macam mana la nak bersihkan semua nie...Memang amek masa untuk pulih...Dengan sesi persekolahan yang akan dibuka tak lama lagi...Tabahlah hati...Semoga ALLAH SWT permudahkan segala urusan...

7 comments:

Niesa said...

semoga mereka sentiasa tabah..harap ramai sukarela yg turun padang bantu dorg membersihkan semua tu.. InshaAllah..

Lynn Hamzah said...

Niesa : insyaallah...pasti ada yang akan membantu...

Nafira usof said...

Allah.. sedihnye kesan banjir di kelantan. Zura pon punye sedara yang menjadik mangsa banjir. memang x senang hati bila x dpt berita dr mereka.
semoga semua mangsa banjir tabah hadapi ujian Allah ini. amin~

Lynn Hamzah said...

Nafira Usof : semoga diorang semua tabah...memang sedih sangat bila tengok keadaan selepas banjir nie...

Kakzakie said...

Kalau dilihat dari kesannya Lynn ingat tak keadaan tsunami dulu. Lebih kurang aje kan.. siapa tak sedih. Cuma yg ini tak ada mayat bergelimpanagan je.. lainnya lebih kurang. Sedih:(

Lynn Hamzah said...

Kakzakie : memang betul tu kak...lynn rasa lebih teruk dari tsunami nie...sebab banyak tempat yang terlibat...sedih pilu membayangkan nasib diorang yang alami musibah nie...

Falsya said...

Kak lynn..bergenang air mata..padahal dh byk kali dh tgk gambar2 nie..;(

Effect banjir nie dh mcm tsunami..bezanye tsunami dulu sekali jalan abis musnah harta bende..