November 13, 2014

Nasi Padang Bawah Pokok

Assalamualaikum 

Hari nie Kak Yong nak review tempat makan yang agak familiar kat JB nie...Kak Yong kalau teragak nak makan Nasi Padang memang Kak Yong akan pergi ke kedai nie...Kedai makan nie terletak di simpang masuk Kampung Melayu Majidee...Kedai makan nie berdekatan dengan ESSO Kampung Melayu Majidee...

Dulu kedai nie memang kat bawah pokok...Tak ler sebesar sekarang nie...Asal pergi jer mesti penuh sebab meja dan kerusi terhad...Tapi sekarang kedai nie dah buat baru...Dah makin besar...

Dah tak bawah pokoak dah...Hihihihi...Lebih selesa pada Kak Yong...

Antara pilihan lauk yang ada...KAlau tak silap Kak Yong nak dekat 20++ menu yang ada...


 Ini yang Mr Hubby pilih...Mesti ada paru...Favorite Mr Hubby...

 Kak Yong plak pilih daging sambal...Kalau makan kat kedai nie mesti amek daging sambal tu...Tak boleh tak amek...Dah tu cili tu...Mesti extra...Baru best...

 Korang leh tengok harga makanan kat situ...Jadi tak der istilah tokey kedai cekik darah ke apa...

 Licin pinggan kitorang...Memang sedap makan kat Nasi Padang Bawah Pokok nie..

Kak Yong tak pasti dibuka setiap hari apa...Tapi setiap kali Kak Yong datang memang ada jer...Korang kalau nak datang makan kat sini leh terjah dari kul 11.30 pagi...Jangan datang lewat sangat takut nanti lauk dah habis...Hihihihi...Tempat makan best biasanya lauk cepat habis...Betul tak?

Untuk makan tengahari hari tu kitorang kena caj RM19.00...Mahal ler juga...Tapi dont worry sedap...Jadi bayar mahal sket pun tak per...

12 comments:

lia said...

wahhhh mmg nmpk menyelerakan sgt paru goreng tu...

Kakzakie said...

Ohh... kakak tahu ni Lynn.
Memang dulu asal bawah pokok sebab itu dibagi nama bawah pokok tapi dah maju canggih macam inilah jadinya tambah cantik.. cuma agak panaslah sikit kan...

Falsya said...

Daging dendeng tuh jenis yg rangup kan..adehhh, tetibe falsya tingat satu kedai padang kat kg baru nie..mesti akan order daging dendeng tuh..sedappppp..

lieyalatif said...

ish kak rm19? pada lieya murah tu...lagi2 lauk berjenis2 gak tu....yg penting masakan berasa n lauk pun sedap kan kak....berbaloi dgn duit kite....

Jiha said...

haihh hubby yg mmg org kg melayu pun taktau ni..padahal dekat bebeno ngan rumah mil..next time balik wajib cubo.. bagus laa lyn..next time review lg tmpt makn best kt jb eh..

Lynn Hamzah said...

lia : hahaha...memang menyelerakan...

Lynn Hamzah said...

Kakzakie : memang betul tu kak...panas sket tempat nie...

Lynn Hamzah said...

Falsya : memang betul tu...memang ranggup dan sedap...tu yang wajib amek...hihihi...

Lynn Hamzah said...

Lieya Latif : emmm...pada akak pun boleh tahan dengan harganya sebab memang sedap...

Lynn Hamzah said...

Jiha : cepat balik JB...terjah kedai makan nie okey...

om atin said...

Dengarnya dah kena roboh. Klu betul, kat mn skrg yer?

om atin said...

Dengarnya dah kena roboh. Klu betul, kat mn skrg yer?