September 26, 2014

Simpul Biawak Di Saat Mengandung

Assalamualaikum

Aduhhhaiiii...First time untuk pregnancy kali ke 4 ni, Kak Yong mengalami Simpul Biawak...Ya ALLAH...Rasa kejang sangat kaki Kak Yong sebelah kiri nie...Sampai la nie masih terasa sakitnya...Kak Yong duk terfikir fikir macam mana la boleh terkena Simpul Biawak nie...


Adooooiii...Gitu ler keadaan Kak Yong...Terjerit jerit panggilkan Mr Hubby minta tolong tarik kaki yang cramp tu...Jangan ler korang yang preggy nie duk berlagak nak tarik sendiri kaki korang bila kena Simpul Biawak nie...Sebab dengan perut yang makin membesar, jangan kelentong Kak Yong kalau korang boleh tarik kaki korang sendiri...Mesti nak kena ada bantuan orang lain...

Untuk pengetahuan korang, Simpul Biawak nie mungkin boleh terjadi disebabkan kekurangan kalsium...Dan mungkin juga sebab terlalu letih...Dan disebabkan rahim yang makin membesar memberi tekanan kepada saluran darah di kaki...Itu yang ada kalanya di trimester kedua boleh terjadi Simpul Biawak nie...

Dalam kes Kak Yong...Simpul Biawak ni terjadi dah tentu ler sebab Kak Yong ni kurang kalsium...Hihihihihi...Kak Yong memang tak suka minum susu...Tak tertelan rasanya susu putih tu...Jadi setiap hari Kak Yong pastikan diri sendiri amek Ostematrix...Untuk ibu mengandung disarankan amek 4 biji sehari...


Ostematrix Shaklee mengandungi kalsium yang paling seimbang dan memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. Formulanya unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral. Kajian telah membuktikan suplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.


Selain daripada makan Ostematrix, Kak Yong pun kena pastikan Kak Yong pakai stokin setiap malam lepas nie bila nak tidur...Dan sapu Herbal Blend Multipurpose Cream SHAKLEE sebelum pakai stokin tu...


Ni pic Kak Yong jalan kaki gi S'Mart untuk lunch tengahari semalam...Haaaaa...Terror tak Kak Yong...Mudah-mudahan Kak Yong terus sihat la yer dan tak Simpul Biawak lagi...

1 comment:

AMIIZAA said...

sakitnyalah kena simpul biawak tu...huhuhuhu...take care lin...