July 7, 2014

Teringin Nak Masak Teringin Nak Makan

Bulan puasa nie saya teringin sungguh nak masak yang sedap sedap macam kawan kawan lain...Tapi sehingga ke hari ke 8 Ramadhan semalam...Saya hanya berpeluang untuk masak berbuka Gulai Lemak Cili Api Ayam Kampung Salai jer...Itupun saya masak ketika hari lahir Nur Qistina Farzana pada 3 Julai yang lepas...

Sana sini duk tepek entry masakan berbuka...Saya yang tengah preggy nie duk kecur air liur jer tengok gambar makanan...Saya memang tak daya nak masak sendiri lately nie...Sudahnya banyak duit saya laburkan kat Bazaar Ramadhan jer...Membeli kat Bazaar Ramadhan nie memang tak sama dengan masakan kita sendiri...Dan nafsu nak memilih makanan pun x berapa mengancam tahun nie...

Time sahur saya cuma dapat sediakan yang ringkas ringkas jer...Saya goreng ikan bilis, goreng telur dadar...Kadang kadang kalau sihat sket saya buat ler sambal...Kesian tengok anak dan suami makan ala kadar jer...Time nie rasa sedih sangat...Rasa nak nangis pun ada juga...Sampai bila la morning sickness saya nie nak berakhir...

5 comments:

SYANI said...

Buat mana yang termampu je la Lynn.. Memang time preggy, lemau sikit rasanya...

Lynn Hamzah said...

syani : itu la tu...kali nie lemau lebih sket sebab berpuasa...nak sangat kuat...rindu nak masak...

lia said...

mkn yg simple tu la yg sedapppp.... x mo sedey2 yer...

Lynn Hamzah said...

lia : huhuhuhu...memang ada betulnya lia...

Iela Fazielah said...

xpela.... mana yg larat n mampu buat...lyn buat je....jgn sedih..suami memahami ok je...