December 12, 2013

Rasa Ralat Sangat

Assalamualaikum...

Pagi nie saya bangun tidur awal juga...Kul 4.45 saya dah terjaga dan terus jer bangun...Tak boleh nak tidur balik sebab takut nanti terlajak plak...Jadi bila dah bangun awal tu saya pun on TAB dan terus log in FACEBOOK...Sambil-sambil tu lipat juga kain-kain baju yang bertimbun...

Ya ALLAH...Pagi-pagi saya dah dihadapkan berita sedih...Insan yang pernah mendidik saya waktu kecil telah pergi meninggalkan kami semua di muka bumi ini...Arwah Opah meninggal dunia jam 1.10 pagi tadi di Hospital USM, Sintok...Mak Su yang updatekan status di Facebook...

Arwah Opah bukan la nenek sebenar saya...Tapi waktu saya kecil dahulu saya pernah dijaga oleh mak dan abah angkat...Kiranya macam pengasuh saya la...Saya sekeluarga memang rapat dengan keluarga pengasuh saya nie...Arwah Opah merupakan mak kepada abah angkat saya...Pernah mengajar saya mengaji...Memang rasa sebak sangat...Sejujurnnya saya rasa ralat sangat sebab saya dah bercakap dengan ibu dan ayah saya yang saya nak sangat pergi melawat Mak Su sekeluarga dan Arwah Opah di Teluk Intan cuti sekolah nie...Teringin sangat nak jumpa Opah sebab tahu dia dah makin uzur...

Tapi belum pun sempat saya nak ke Teluk Intan...Saya dah dihadapkan dengan berita sedih nie...

YA ALLAH YA TUHANKU
KAU CUCURILAH RAHMAT BUAT ARWAH OPAH
INSAN YANG PERNAH MENDIDIK DAN MENJAGAKU
SEMOGA ROH ARWAH OPAH TENANG DI SANA

AL-FATIHAH

12 comments:

lia said...

semoga arwahd tempatkan d kalangan org beriman, amin...

Rizziela said...

Al Fatihah untuk arwah Opah

mysha said...

Takziah kak lynn...

Sha dulu masa arwah opah sha meninggal rasa lemah kepala lutut sbb sha manja sgt ngan dia huhuhu

Al Fatihah untuk arwah opah akak..

Lynn Hamzah said...

lia : amin...

Lynn Hamzah said...

rizziela : al fatihah..

Lynn Hamzah said...

mysha : terima kasih sha...walaupun buka opah sebenar tapi dia baik...sebak rasanya bila dapat tahu dia dah tak ada...al fatihah...

dela said...

ajal maut di tangan tuhan... jgn sedih... Al-Fatihah

aanie said...

innalillah...semoga arwah ditempatkan di kalangan org yg beriman...

Lynn Hamzah said...

dela : betul tu...terima kasih...Al-Fatihah..

Lynn Hamzah said...

aanie : amin...

wahida said...

Al Fatihah...

semoga rohnya dibariskan bersama orang2 yang beriman...amin...

Mimi Azirah said...

memg akan rasa ralat kan...