August 12, 2010

Menu Berbuka Puasa

Salam petang untuk korang semua...
Macam mana dengan puasa korang semua setakat nie...
O.K lagi atau dah K.O...
Hope semuanya masih O.K la yer...
Sebab kita nie bukan la budak2 yang baru nak belajar puasa kan...
Hehehehe...

Bila dah petang nie mula lah terfikir-fikir nak masak menu apa untuk berbuka kan...
Kat pejabat Lynn nie semuanya asyik bercerita tentang menu berbuka puasa...
Termasuk la Mr. Boss sendiri...
Sibuk duk tanya Lynn, hari nie awak masak apa Lynn?
Hehehehehe...
Agaknya korang2 kat luar sana pun macam Lynn juga kot...
Terfikir-fikir nak berbuka apa hari nie...
Betul x?
Semalam Lynn dah masak Asam Pedas Ikan...
Jadi hari nie Lynn teragak nak makan Gulai Udang Cili Api...


Semuanya menu yang pedas2 kan...
Sebenarnya Lynn & Mr. Hubby nie memang sukakan masakan yang pedas2...
Kalau x makan yang pedas2 rasa macam x best plak...
Selain dari Gulai Udang Cili Api, Lynn nak buat Sotong Goreng Kunyit sket...


Qistina suka betul Sotong Goreng Kunyit nie...
Macam puasa jer anak dara Lynn nie kan...

Pagi tadi dia bangun tau waktu kitorang sahur...
Dia nak minum susu...
Lepas jer minum susu dia pun tidur semula...
Sekarang nie Qistina dah tak free diapers...
Rupanya demam hari tu sebab dah tak nak pakai pampers dah...
Dah 4 hari malam dia tidur tak pakai pampers tau...
Dan selama 4 hari nie juga dia tak pernah terkucil atas katil...
So lepas nie dah tak der la lagi perbelanjaan membeli pampers setiap bulan...
Hehehehe...

Lor...
Citer pasal pampers la plak kan...
Berbalik pada citer asal...
Korang nak berbuka apa hari nie?
Masak sendiri atau beli kat Bazaar Ramadhan jer?

P/S : Gambar kat atas ikhsan dari Mr. Google...Tq yer...