February 19, 2010

Kissing 18SX

Amboooiiii...Tak agak-agak punya tajuk...Hahahaha...Jangan terkezut yer kawan-kawan...

Baru-baru nie Lynn dapat kiriman e-mail dari seorang sahabat...Tentang kelebihan berciuman...Wahhhhh...Macam menarik jer kan topik nie...So Lynn nak share dengan korang info yang Lynn dapat nie...Teruskan membaca yer kawan-kawan...

KELEBIHAN BERCIUMAN

Ahli Perubatan mendapati bahawa aktiviti berciuman adalah baik untuk kesihatan...

Berciuman bukan sahaja dapat membuatkan seseorang itu merasa senang, tetapi juga efektif dalam melawan banyak penyakit...Apa sahaja keuntungan bercium bagi kesihatan?
  • Bercium dalam waktu yang lama boleh membantu sistem sirkulasi kita...Ketika bercium, detak jantung makin cepat sehingga 110 degupan jantung per minit...Wahhh...Bagus nie...
  • Setelah berciuman, paru-paru berkerja lebih keras...Kira-kira 60 tarikan nafas per minit, dibandingkan dengan nafas normal, hanya 20 tarikan nafas per minit...
  • Berciuman yang langsung lebih dari 3 minit membantu kita melawan stress...Berciuman dalam waktu lama boleh menghancurkan hormon stress...Untuk mereka yang selalu stress boleh la mencium pasangan anda sekarang juga...Hehehe...
  • Pasangan yang memberi ciuman perpisahan setiap pagi kepada pasangan hidupnya rata-rata memiliki waktu 5 tahun lebih lama dari yang tidak melakukan rutin ini...Owhhh...Macam tu ek...Boleh amalkan nie...
  • Berciuman baik untuk mendorong kepercayaan diri...Membuat seseorang merasa dihargai dan memberi ketenangan diri...Erm, patutlah bila kita sedih, lepas kena cium dengan pasangan jer terus mood ok...Ada pengalaman nie...Hahahaha...
  • Berciuman menggunakan setidaknya 30 otot wajah dan mencegah pipi kendur...Otot pipi yang menegang kerana ciuman yang ghairah mampu membantu kulit lebih halus dan meningkatkan peredaran darah...Agaknya kulit wajah Dato' CT tu putih gebu dan halus mulus sebab selalu kena cium ngan Dato' K kut...Jealous lor...
  • Berciuman juga baik untuk jantung, menurunkan tekanan darah dan kolestrol...
Persoalannya?

Anda : Cium siapa yer? (Sila jawab dengan jujur)...Hehehehe....

    8 comments:

    fikaryna said...

    skang suami jauh..pg2 nak g keje..mmg x miss cium mama la..tp kalau cik abg ada..( mud rindu nih..haha..)

    fikaryna said...

    lynn..pasal kek cokelat 2..email ryna kat aznirina@yahoo.com no phone lynn..isn ryna g beli pastu ryna pos pastu cuti maulidur rasul da bol buat oke tak?

    SJB said...

    Cium suami lah (^_*) hehehe.

    LyNn HaMzAh said...

    fikaryna : hubby u kat ner? kasih sayang mama kekal abadi...betul x? nanti lynn emailkan hp number lynn...
    SJB : hehehe...saya pun sama...+ cium anak kesayangan i juga...

    sumijelly said...

    hahaha....mesti la cium anak dulu..hahahah.... suami tetap no satu...

    http://sumijelly.com

    arissa.soleha said...

    somi dn anak

    tp anak tu doploh tigaploh kali cium dlm amsa sehari..hubby lak..1x dua je..tu kdg2 lupa ada cium ke tk..haha

    Redbloodsnow said...

    hahaha...soklan bonus tueeeee :P pssttt, leh zie praktikkan puas² next year karang dgn suami tercinta...ceaaa. nk kawen next year maaa...hikss

    kella said...

    cium siapa? hehehehe...
    saya suka cium dia! bau dia sangat membahagiakan! itulah dia my mr hubby! :D